دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 5 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
بنادر و سواحل سه شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۱:۰۰:۴۹

تخلیه و بارگیری کالا در بندر آستارا ۴۷ درصد افزایش یافت

باشگاه خبری فراساحل: مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: مجموع تخلیه و بارگیری کالا در بندر آستارا در پنج ماهه نخست امسال، ۱۰۹ هزار و ۶۴۱ تن بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۷ درصد افزایش یافته است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از تسنیم، حسین چراغی با اشاره به اینکه صادرات و واردات کالا از منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا رشد و رونق خوبی داشته است اظهار داشت: در پنج ماهه نخست امسال در مجموع 109 کشتی در بندر آستارا تردد داشته‌اند که از این تعداد 55 کشتی وارد بندر آستارا شده‌اند. وی با اشاره به عملکرد منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا در حوزه صادرات و واردات در پنج ماهه نخست امسال افزود: در این مدت 69 هزار و 881 تن انواع کالا از منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا صادر و 39 هزار و 760 تن انواع کالا نیز وارد این بندر شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با تاکید بر اینکه این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد 47 درصدی مواجه بوده است خاطرنشان کرد: در حوزه صادرات در منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا در مجموع 205 درصد رشد داشته است. وی با اشاره به اینکه بخشی از رونق صادرات بندر آستارا به واسطه راه‌اندازی شیوه حمل و نقل جدید "کابوتاژ" در شمال کشور محقق شده است گفت: با الحاق پایانه ریلی آستارا به منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا  به‌زودی شاهد راه‌اندازی حمل و نقل چند وجهی در این منطقه خواهیم بود. چراغی با اشاره به ویژگی‌های ممتاز و ویژه منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیکی بندر آستارا به کشورهای حاشیه دریای خزر و استان‌های همجوار می‌توانیم تا حدود زیادی به حوزه اقتصادی و حمل و نقل رونق ببخشیم. وی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا یکی از بنادر مهم در حوزه صادرات و واردات کالاهای مختلف است، افزود: با توجه به اینکه بندر آستارا محل تلاقی دو قاره و کریدورهای مختلف حمل و نقل است در آینده نزدیک می‌تواند نقش راهبردی مهمی در منطقه داشته باشد.



  کد خبر : 5867
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :